Na pomyslném nebi českých realitních webů se v současnosti skví jméno eurobydleni.cz. Ještě před několika lety byl přitom tento web mezi konkurencí spíše takovým otloukánkem.

Situaci pomohla změnit naše společnost Topranker.cz. Zkušenosti a energie, které jsme optimalizaci tohoto webu věnovali, i ochota majitele spolupracovat – to vše přispělo k výsledku, jaký v v historii naší práce prakticky nemá obdoby.

Přečtěte si následující SEO případovou studii, která celý příběh dokumentuje.

Začátky nebyly jednoduché

Web eurobydleni.cz již nějakou dobu fungoval; v posledním roce  – předtím, než nás jeho majitel oslovil-  se ale potýkal s úbytkem návštěvníků. Tento proces bylo třeba velmi rychle otočit. Pustili jsme se do analýzy webu, aby se ukázalo, co mu chybí.

  • 36 524 unikátních návštěv za měsíc nebylo právě povzbudivé číslo na web s celostátním dosahem.
  • Řada stránek webu se neindexovala (indexační nešvary jsou u řady webů běžné), nebo byla prázdná. Co se týče jejich obsahu, ten byl často duplicitní a nízké kvality.
  • Jiné stránky (třeba technické) se naopak indexovaly zbytečně.
  • Možnosti vnitřního odkazování nebyly využity. Odkazy se opakovaly na stejné stránce a celkově odkazování spíše brzdilo než pomáhalo růstu prioritních stránek.
  • Vstupní stránky nebyly optimalizovány.
  • Rich Snippets, které by pomohly k více proklikům z výsledků vyhledávání, chyběly.
  • Meta tagy a nadpisy stránek nebyly jednak optimalizovány, jednak měly jen malou vypovídající hodnotu.
  • Odkazový profil webu tvořily především komerční anchory.
  • SSL certifikát chyběl.

Neutěšený stav nás ale neodradil

Technická analýza, analýza odkazů a analýza klíčových slov nejen vyjevily špatnou kondici webu, ale ukázaly i cestu ke zlepšení. Další sadu úkolů jsme si rozdělili podle náročnosti a výsledného efektu a začali tím nejdůležitějším.

  • Umožnili jsme snazší indexaci důležitých stránek navržením účinného algoritmu vnitřního odkazování. Zbytečné odkazy jsme odstranili. Zároveň jsme zakázali indexování stránek, tam kde nebylo nutné, například u stránek technických.
  • Vytvořili jsme také mapu stránek s důležitými vstupními stránkami. Zde význam tzv. sitemapy popisuje například Seznam.
  • Stránky jsme začali plnit kvalitnějším obsahe. Takovým, jehož podoba lépe vyhovovala účelům stránky i záměru zákazníka.
  • Snažili jsme se o rozložení „váhy“ webu i na jiné důležité stránky než je ta hlavní.
  • Optimalizovali jsme nadpisy i meta tagy podle klíčových slov. Přidali jsme drobečkovou navigaci. Podoba zobrazení vyhledávači se rázem vylepšila.
  • Přešli jsme na rychlejší hosting, přidali SSL certifikát a zkvalitnilii ukládání do mezipaměti prohlížeče.
  • Abychom vylepšili míru kliků na výsledky z prohlížečů, přidali jsme k nim ještě bread crumbs.
  • Odstranili jsme a  opravili nefunkční odkazy.
  • ednotlivé stránky jsme učinili uživatelsky atraktivnější;  přidali jsme prvky, které motivují návštěvníka k setrvání na webu – například návrhy podobných nemovitostí.

Výborný byl také přístup klienta, který námi navržené změny akceptoval a důvěřoval jim. I to přispělo k výsledku, který vám nyní představíme.

K čemu naše úsilí vedlo?

Níže uvidíte, jak postupně vzrůstala organická návštěvnost z vyhledávačů, stejně jako počet klíčových slov, pro něž se web zobrazoval. To nejlepší mělo ale ještě přijít.

Graf níže pak ukazuje vývoj návštěvnosti webu z vyhledávání mezi lety 2019-2021. Koncem května 2021 přišlo z vyhledávačů Google a Seznam 408 tisíc návštěvníků.

Web obsadil první desítku výsledků u 95%  z TOP 1000 klíčových slov. U 56% se pak zobrazuje přímo mezi prvními třemi!

Významně se také zvýšil počet klíčových slov, pro něž je web viditelný, a to hned čtyřikrát.

Rostl i počet odkazujících domén.

Web eurobydleni.cz se za uplynulé dva roky stal stal čtvrtým nejnavštěvovanějším webem svého druhu v ČR, jak ukazuje poslední obrázek naší SEO studie před samotnou recenzí klienta.

Jestli toto není dobrý výsledek, pak už zřejmě nic…

Recenze klienta

Ing. Šulc Marek

Eurobydleni.cz

Náš web měl dlouhodobý problém s klesající návštěvností, spojený s přechodem na responzivní verzi i s nízkou kvalitou služeb původní SEO agentury. Potřebovali jsme ukončit pokles návštěvnosti a vrátit se na naše původní pozice, případně je i překročit.

Ve finále padla volba na společnost Topranker, a to z mnoha důvodů. Ten nejzásadnější byl, že jsme plánu Toprankeru nejvíce věřili. Byli jednoduše schopni pojmenovat problém a nastínit řešení. Navíc si myslím, že hodně dělala určitá míra empatie, skromnosti, rozvahy a slušnosti v projevu.

Spolupráce a starost o SEO vedla k několikanásobnému zvýšení návštěvnosti přirozenou cestou. Společnost Topranker splnila naše představy beze zbytku a dokonce je i překročila, a to navíc s finančním budgetem, který od nás měla. Forma a výsledky, jakož i komunikace a spolupráce byly jednoduše výborné.

Služby Toprankeru můžu doporučit všem, kteří to se svým projektem myslí vážně a chtějí ten nejlepší poměr ceny a výkonu. Pokud si do SEO nemůžete dovolit investovat statisíce, svěřte se do rukou právě Toprankeru! I s ekonomicky úsporným budgetem dosáhnete velmi dobrých výsledků!

Růžena Hlavsová