Efektivní správa PPC kampaní vychází z principu SEO optimalizace a znalosti chování spotřebitelů na internetu. Dobře nastavená PPC reklama dostane vaše zboží prakticky ihned do té správné sociální bubliny, kde se pohybují možní zákazníci. Lákavá platba jen za skutečné prokliky z inzerátu do vašeho e-shopu bývá ale často vykoupena amatérskou správou PPC. Radši ji svěřte odborníkům, ať už jednorázově nebo pravidelně.

Jednorázová správa PCC

Pokud už máte proklikové reklamy a příslušné účty hotové, můžete požádat nějakou firmu specializovanou na správu PPC o jednorázovou optimalizaci. Tím zpravidla stoupne počet návštěvníků vašeho webu, kteří se k vám dostanou kliknutím na inzerát. Když expert vylepší zacílení kampaně, obyčejně ve vašem e-shopu nakoupí víc lidí a klesne tak cena, kterou platíte za prokliky. Co se konkrétních prací týče, očekávejte, že vám specialista při jednorázové správě PPC upraví klíčová slova v inzerátech a seřídí zobrazování reklamy jen potenciálním klientům.

Pravidelná správa PPC

Bez speciálního kurzu a hlavně bez praxe si od svépomocné výroby a správy PPC neslibujte zázraky a raději poptejte externí agenturu. Podobně jako u jednorázové správy PPC je i v tomto případě cílem profesionálů vydobýt vám co nejlepší poměr mezi náklady na proklikovou reklamu a ziskem z prodeje služeb a zboží. Expert na správu PPC se vám kompletně postará o založení účtů, vytvoření kampaně s klíčovými slovy a její spouštění, vypínání a průběžné vylepšování. Výsledky vám pak zašle ve stručném reportu. Abyste proklikovou inzercí dosáhli měřitelného výsledku, počítejte s tříměsíční prací specialisty na správě PPC. Firmy, které realizují většinu svých prodejů na internetu, však dávají přednost celoroční správě PPC, aby jim nekolísal příjem.

Kombinace správy PPC a SEO

Účelem proklikové reklamy je zviditelnit váš e-shop ve vyhledávačích. Stejný úkol plní také SEO optimalizace webu pro vyhledávače. Ta spočívá v technické revizi vašich on-line stránek, úpravě jejich textového obsahu copywritingem a budování zpětných odkazů. Jedná se o dlouhodobý, systematický proces. Naproti tomu dokáže expert zrealizovat jednodušší PPC kampaň během jednoho dne. Mají-li se vaše produkty na internetu točit, bude pro vás výhodné objednat si kombinaci SEO se správou PPC na klíč. Pokud máte nový web, který si vyhledávače ještě nezaindexovaly, dává smysl pokrýt alespoň první tři měsíce masivní proklikovou inzercí, než se projeví SEO. Poté vám odborník navrhne další postup. Všeobecně se dá říci, že internetovým podnikatelům prospívá průběžná správa PPC a udržovací SEO podobně jako pravidelný trénink sportovci.

Kde v síti nasadit správu PPC

Firmy, které obchodují na území České republiky, by měly při správě PPC využívat ty nejnavštěvovanější internetové platformy u nás. I přes skandální cenzuru, která se za poslední rok v Big Tech společnostech rozmohla, dominuje mezi vyhledávači ještě pořád Google s proklikovým nástrojem Adwords a domácí Seznam s variantou Sklik. Informační válka zuří i na sociálních sítích, přesto se vám stále vyplatí inzerovat na Facebooku a zuby nehty hájí svůj post reklamního premianta i kontroverzní videokanál YouTube. Čas na přesun správy PPC na alternativní sítě DuckDuckGou, Telegram nebo Odysee zatím nepřišel, ale profesionálové jsou už ve střehu.

Nevypočitatelná omezení kamenných prodejen nahrávají podnikání na internetu. Digitální giganti zaznamenali obří zisky a tak není důvod, proč by za nimi měli ostatní zaostávat. Když poptáte správu PPC u profesionálů, určitě neprohloupíte a nebude to dražší, než spackané reklamy. I jednorázová optimalizace správy PPC dokáže nakopnout obrátku zboží a zároveň si specialistu otestujete. Když se spolupráce osvědčí, rád se vám postará o správu PPC dlouhodobě a navrhne i případné SEO webu. On-line marketing je obtížné téma a tak se nás neváhejte ptát v komentářích.  

Růžena Hlavsová