Správa PPC je zcela specifický způsob propagace, a jako taková by měly být svěřena odborníkům. Dokáže být velmi užitečná, je-li však nastavena ledabyle bude i značně nákladná. Zkratka PPC je  z anglického Pay per Click,  což doslovně znamená platba za každého uživatele, který se proklikne na váš eshop nebo domovskou stránku.

 

Jaké jsou hlavní odlišnosti od jiných způsobů marketingu?

Hlavním rozdílem je ušetření nákladů za plošnou reklamu ať už na bilboardech, v televizi, rádiích nebo třeba v tisku. Platíte pouze za počty prokliknutí na váš web; to zní dobře ne? Tento způsob reklamy má, pokud je veden profesionálně, určitě mnoho výhod:

 

  1. Přesně mířená nabídka zákazníkovi díky využití klíčových slov
  2. Značně pravděpodobné zvýšení počtu objednávek
  3. Sami určujete kalkulaci nákladů 
  4. Viditelná úspěšnost se obvykle dostaví rychle
  5. Možnost flexibilně měnit strategii nebo ji pozastavit
  6. Zlepšení povědomí o službě nebo podnikání
  7. Možnost dále využít výsledků PPC kampaně v SEO, copywritingu či další tvorbě webových stránek.

 

   Hlavní nevýhody proklikávání

  1. Je celkem složité nastavit správný směr kampaně, aby se vyplatila. Bude třeba ji dlouhodobě revidovat.
  2. Pokud je kampaň špatně nastavená, pak reklama stojí víc než vydělá. Vyhodnocení investic do SEO či PPC je vždy ošemetnou záležitostí, stojí-li vše na vratkých základech.
  3. Službu nabízí řada nezkušených firem a člověk neznalý odborných termínů může snadno naletět
  4. Neoslovíte zákazníky, kteří nejsou online.

 

   Kde najdete odborníky na PPC strategii abyste nenaletěli?

Už jsme řekli, cílem tohoto druhu propagace je získání takových klientů, kteří nakoupí. Není tedy vhodné, abychom kampaň nastavovali sami. Skutečně je lepší svěřit se do rukou odborníků. Oslovte takovou společnost, která se zabývá nejen PPC reklamou, ale nabízí i jiné služby týkající se online prezentace. Zjistěte si o ní co nejvíce informací a  prověřte si doporučení od předchozích klientů, jakož i recenze. Topranker je například jednou z takových společností, které za zvážení stojí. 

 

Co mohu od profesionálního vedení kampaně očekávat

Pokud ještě reklamu nemáte, připravte se na hloubkovou analýzu internetových stránek, použitých k odazování. Pokud nebudou shledány jako vhodné pro PPC propagaci, bude vám navržena jejich optimalizace, aby došlo ke zkvalitnění inzerátů a minimalizaci ceny za proklik. Pokud již máte nějak nastavenou strategii, čeká vás analýza stavu vašeho PPC účtu,  webových stránek a případné přenastavení celého portfolia, aby byl výhodný a též splňoval vaše požadavky. V obou případech bude hlavním cílem optimalizace vaší prezentace nastavit  zobrazování hlavně ve vaší cílové skupině, tedy potenciálním klientům. Z tohoto důvodu je nezbytné realizovat analýzu klíčových slov a jejich následnou optimalizaci pro vyhledávače. Výsledná reklama musí být přesně cílená, musí lákat  potenciální zákazníky k návštěvě a nákupu. Proč byste měli platit za uživatele, kteří si nic nekoupí. 

 

Výhody dlouhodobé spolupráce s marketingovým specialistou

Jednorázové nastavení strategie skvělý start. Oblast internetového marketingu se však neustále mění a vyvíjí, je třeba myslet do budoucna a flexibilně na tyto změny reagovat. Dlouhodobou správou svých účtů vhodně zvolenou firmou či odborníkem si pojistíte, že vám díky opakovanému analyzování statistik a klíčových slov opravdu nic neunikne. Cílená propagace musí vždy pružně reagovat podle aktuální situace na trhu a vývoje vašeho podnikání tak, aby přinášela stále větší počty nových relevantních uživatelů. 

   Pod správným vedením dokáže PPC kampaň pozvednout rentabilní návštěvnost vašich stránek nebo eshopu v horizontu a předvést hmatatelné výsledky. Pro maximalizaci vašeho úsilí je vhodné propojit několik druhů marketingu dohromady. Zeptejte se svého marketingového specialisty na výhody kombinování s dalšími druhy inzerce.

 

Setkali jste se v někdy s PPC reklamou? Máte zájem o více informací? 

 

Růžena Hlavsová