Nejdiskutovanějším tématem týkající se SEO Liberec byl v poslední době bezesporu prosincový základní update vyhledávání pomocí  Google. Nicméně společnost Google vydala novinek a aktualizací víc. Také se vyjádřila k určitým aspektům vyhledávání, jejichž znalost významně pomůže vaší SEO koncepci a možná si z ní odnesete pár SEO tipů pro další využití. Přečtěte si stručný souhrn a zjistěte, co z toho pro vás vyplývá do dalšího roku.

 

SEO Liberec – získávají vaše stránky velkou část provozu přes vyhledávání obrázků?

Pak pro vás máme dobrou zprávu. Google vydal aktualizaci vyhledávání obrázků, která redukuje zdvojené obrázky ve výsledcích. Tím se zobrazuje více vizuálně odlišných obrázků. Společnost již dříve přidala nabídku pro filtrování různých významů jednoho slova, nyní zdokonalila kategorie v této oblasti.   

 

7 důvodů pro zablokování web story

Využíváte-li ke zvýšení provozu na svých stránkách funkci Google Web Stories, zbystřete. Společnost zveřejnila varování před chybami, které vedou k diskvalifikování příběhu.

  1. obsah, který porušuje autorská práva
  2. nedostatečná kvalita videa a obrázků
  3. neúplný příběh, který pro dokončení vyžaduje kliknutí na web
  4. délka spotu více než 1 minuta
  5. překročení 180 slov textu
  6. příliš komerční obsah
  7. příspěvek bez narativní struktury

 

John Mueller z Google objasnil mylnou představu o duplicitním obsahu

Algoritmy Google prý počítají s určitým množstvím duplicitního obsahu a umí si s tím poradit. Nepovažují ho za negativní faktor v hodnocení vyhledávání. Pokud se části obsahu opakují na různých stránkách jednoho webu, vyhledávač vybere a zobrazí jen tu nejvhodnější. Stránky stejných produktů, které prodává více obchodníků, mají s velkou pravděpodobností i stejný obsah (popis přímo od výrobce), proto Google toto nehodnotí jako negativní signál.  

 

Počet zpětných odkazů je pro vyhledávání irelevantní

Jediný odkaz z důvěryhodného a kvalitního webu může posloužit lépe než 10 nekvalitních odkazů. Podle Johna Muellera algoritmu nezáleží na kvantitě zpětných odkazů či domén, které odkazují na vaše stránky, ale na jejich kvalitě.  

 

Nová funkce v Google Search Console

Tato funkce znázorňuje přehledy o tom, jak Google bot postupuje skrze váš web. Zobrazí se vám např. průměrná doba odezvy nebo souhrnné množství žádostí o procházení, aniž byste potřebovali přístup k access logům. Vylepšení může pomoci snáze pochopit, jakým způsobem robot pracuje.

 

Google core update podle odborníků

O prosincové aktualizaci algoritmu pro vyhledávání jste určitě už četli, možná i zaznamenali nějakou změnu. Analytici se shodují nejen v tom, že byla rozsáhlá, ale i v dalších poznatcích:

  • Weby, které negativně zasáhla aktualizace v květnu 2020, se díky té prosincové opět “postavily na nohy”.
  • Nelze mluvit o vítězích a poražených v rámci celých webů, protože dopady se projevily na jednotlivých URL adresách.
  • Některé stránky v portfoliu stejných SEO specialistů vzrostly, jiné klesly, proto nelze vyvodit žádný konkrétní závěr, určit přesnou změnu.

Podle odborníků je potřeba se na jednotlivé aktualizace dívat jako na kontinuum probíhajících testů a zkoušení různých přístupů k vyhledávání. Ovšem s jedním společným vodítkem – kvalita. Ne podle vás, ale podle uživatelů. To je hlavní SEO cesta pro rok 2021.

Přinesl vám článek užitečné informace, nebo své SEO až tak neřešíte? Ztratili jste se v novinkách od Google a potřebujete pomoci? Možná bude nejlepší obrátit se na odborníky. Topranker a zkušenosti této společnosti by vám mohli s navigací přes úskalí Googlu pomoci, jak dokládá i tato Topranker recenze.

 

Růžena Hlavsová